Jeg blev uddannet pædagog i sommer 2001
På (JPS) Jydsk Pædagog-Seminarium i Århus
Som pædagog er jeg villig til at bringe mig selv i spil, involvere mig og i høj grad agere på brugerens præmiser.
Mine erfaringer og kompetencer er gennemgående indenfor specialpædagogik, dvs. Handikap & psykiatri, i alle alders grupper.
Jeg har indsigt i kropssprog, hvilket stammer fra
min interesser (Klovnerier, teater og musik) og
kan bidrage med erfaringer fra hospitalsklovn
konceptet.
Kommunikation ser jeg som en vigtig del
af min pædagogiske praksis.
Se mennesket foran dig som et menneske habil på anden vis, frem for diagnosen eller handikappet.
Alle har potentialer til at byde på noget (bare et smil kan være meget berigende og værdifuldt).
Alle har potentialer til at udvikle sig, min opgave er at vise vejens muligheder.
En rød næse,
og en ”sok”, kan være vejen til at sige noget på en anderledes måde. Eller kan også være nøgle til relation med borger.
Hvor der er plads til forskellighed, er der også plads til mig. Så man behøver ikke at være ligesom de andre.
At hjælpe et voksent menneske med renlighed, behøver absolut ikke at være en sur opgave når det gøres med lidt humor. Men en sådan intim opgave kræver tillidsforhold, empati, respekt og omsorg så at personen bevarer sin værdighed.
Rammer og struktur er som regel nødvendige i pædagogisk arbejde, men hvor der også er plads til spontanitet, kan nye ideer blomstre op og skabe sjovere omstændigheder.
Min holdning til manuelt arbejde:
Der findes ikke kedelige opgaver, fordi enhver
opgave kan forvandles til et øjeblik hvor
relationerne dannes og styrkes, selv den simple
handling at dække et bord til aftensmad.
Min holdning til samfund:
Hvor der er plads til alle, får konflikter et hårdt
liv.
Det er godt at kunne være selvstændig, men i
fællesskab løftes tungere vægt.
General prøve cirkus på Værksted Lundgården juni 2013
Speciale: Drama og teater som pædagogisk redskab
karakter: 8
Skriftlig prøve, fag: Pædagogik / Psykologi Karakter: 10
Mundtlig prøve, fag: Værkstedsfag Karakter: 7
Mundtlig
prøve, fag: Kommunikation, org. Ledelse Karakter: 8
Projekter:
Tværfaglig projekt, emne:
Frivillige arbejders styrke/svagheder i forhold til pædagoger
Tværkulturelt projekt, emne:
Kan norditaliensk pædagogik integreres i danske institutioner?
(fordybelse i studium om Reggioemilia pædagogik, med bl.a. Besøg af i Børnehave Tiziana i Aalborg.)
Førsøg- og Udviklingsprojekt, emne:
Pædagogen som kulturformidler
(Projektet blev udviklet i samarbejde med Moesgård Museum,
supervision af JPS dramalære og flere studiekollegaer).
Nyeste kommentarer
21.03 | 18:24
ciao gico come stai? Lone